ADDvs

Tuesday, November 8, 2011

story of caring

Assalamualaikum wbt =)

Saya sebenarnya bosan sangat- sangat bosan. Tapi saya nak menulis. Bukan kemain lagi ye. Sejak bila saya ada hobi menulis. Rasa homesick sebenarnya. Rasa rindu pada family terlalu bersungguh- sungguh. Bukan main- main. Rasa da taklama saya nak kahwin rupanya. Nak ada family sendiri. Dulu saya cuma ada Abah. Umie. Angah. Achik dan Adik. Then dalam tiba- tiba bertambah pulak dengan ahli lelaki iaitu Elly (hehe. adik ipar la). Jadi makin besar la sikit keluarga bahagia kami. Duduk tak duduk saya pula nak kahwin. Maka bertambahla lagi ahli keluarga baru. Lagi besar lagi bahagia kan =) Alhamdulillah. Abah pun dikurniakan menantu lelaki. Nak harapkan anak lelaki mungkin bukan rezeki abah. Takpa ada anak perempuan lagi bagus kan. Tapi mesti abah cukup sedih. Anak- anak perempuan dia da besar- besar. Da nak jadi milik orang da pun. Bapa mana yang tak rase perasaan kehilangan. Tapi takpa. Along tetap sayangkan abah dengan umie sampai bila- bila.

Perasaan sedih memang akan ada bagi setiap orang yang akan jadi milik orang taklama lagi. Gembira untuk ada suami memang ya. Tapi rasa sedih dan sebak bilamana bukan lagi jadi hak keluarga sepenuhnya. Macam saya, alhamdulillah dilahirkan dalam family yang lengkap, yang bahagia dan begitu rapat. Bagi saya, adik beradik is my best frend. We can share everything tak kira pasal cinta, life or apa je kami suka. Mempunyai adik beradik yang sikit memberi peluang untuk kami jadi terlalu rapat dan terlalu mengambil berat antara satu sama lain. Memang saya bukan dilahirkan dalam keluarga yang berduit. Abah cuma pegawai kerajaan level biasa saja. Umie pula cuma surirumah. Tetepi kanmi semua tak pernah kekurangan apa- apa. Abah akan cuba penuhi selagi mampu.

Ni one of the our famili picture. hihi. Menantu- menantu abah nanti kita ambil gambar lain yes =)







Bahagia kan =) Even saya akan ada suami nanti, pasti diorang still ada di hati saya. Mungkin saya akan ada abah dan ma baru, adik kakak dan abang- abang baru tapi percayalah. kasih saya pada kamu semua takkan terhakis sikit pun. Saya amat mengharapkan bakal suami saya nanti akan sayang saya sepertimana abah sayangkan saya. melindungi dan menghormati saya sepertimana abah menjaga saya. dan menyintai saya sepertimana dia menyintai ibunya sendiri =) Amin.

Love, amera.




No comments:

Post a Comment